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IT Service Management with System Center Service Manager (MOC 10965)

 

Kursüberblick

This five-day course will provide students with the key knowledge required to deploy and configure System Center 2016 Service Manager. Using hands-on labs, students will learn the following:

  • Where Service Manager sits within the System Center 2016 product.
  • What business and technical needs Service Manager is designed to meet.
  • How Service Manager aligns itself to ITIL and MOF.
  • How to architect and implement a System Center 2016 Service Manager deployment.
  • How to upgrade an existing Service Manager 2012 R2 environment to System Center 2016.
  • How to customize System Center 2016 Service Manager to be in line with corporate standards.
  • How to configure Incident and Problem Management.
  • How to configure Activity, Change and Release Management.
  • How to configure Service Requests.
  • How to configure Service Level Management.
  • How to customize the Self-Service Portal.
  • How to configure Reporting and Analysis.
  • How to troubleshoot Service Manager and perform disaster recovery.
  • How to create customized Service Manager forms.

Zielgruppe

This course is intended for cloud and datacenter administrators who are new to System Center 2016 Service Manager and are responsible for deploying, configuring and operating it in their cloud or datacenter. This course is also intended for Cloud and datacenter administrators who are already familiar with Service Manager and want to upgrade their skills to include the new features found in System Center 2016 Service Manager.

Voraussetzungen

  • Working knowledge of Windows Server 2012 R2 and Windows Server 2016.
  • Working knowledge of SQL Server 2012 and SQL Server 2014.
  • An understanding of the IT management processes that are included with ITIL and MOF.

Kursziele

After completing this course, students will be able to:

  • Describe Service Manager 2016.
  • Upgrade to Service Manager 2016.
  • Install Service Manager 2016.
  • Describe Service Manager usage cases.
  • Configure base settings in Service Manager 2016.
  • Configure Incident and Problem Management.
  • Configure Activity, Change, and Release Management.
  • Configure and Manage Service Requests.
  • Automate business processes with Service Manager and Orchestrator.
  • Configure Service Level Management.
  • Customize the Self-Service Portal.
  • Use Reports and Analyze Data in Service Manager.
  • Perform advanced troubleshooting and disaster recovery in Service Manager.
  • Customize Service Manager Forms.

Kursinhalt

  • Service Management Overview
  • Installing System Center 2016 Service Manager
  • Key Concepts and Features
  • Configuring Service Manager for Your Environment
  • Populating the Service Manager CMDB using Connectors
  • Managing Incidents and Problems
  • Managing Changes and Releases
  • Configuring and Managing the Service Catalog
  • Automating Business Processes with Orchestrator
  • Configuring Service Level Management
  • Using Reports and Analyzing Data in Service Manager
  • Advanced Troubleshooting and Disaster Recovery
  • Creating Forms and Items in Service Manager Using the Service Manager Authoring Tool

Anmerkungen

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited
The ITIL® Accredited Examination Institute logo is a trade mark of AXELOS Limited

Online Training

Dauer 4 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • CHF 3'840.-
  • SA Voucher: 4
    hardcoded default SA

Sprache der Kursunterlagen: Englisch

Classroom Training

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Schweiz: CHF 3'840.-
  • SA Voucher: 5
    hardcoded default SA
inkl. Verpflegung
Verpflegung umfasst:

  • Kaffee, Tee, Saft, Wasser, Cola
  • Gebäck und Süssigkeiten
  • Frisches Obst
  • Mittagessen in einem der naheliegenden Restaurants

Gilt nur bei Durchführung durch Fast Lane. Termine, die von unseren Partnern durchgeführt werden, beinhalten ggf. ein abweichendes Verpflegungsangebot.



Sprache der Kursunterlagen: Englisch

Kurstermine

Dies ist ein FLEX™-Kurs. Alle FLEX™-Kurse sind auch Instructor-Led Online Trainings (ILO). Sie können an einem FLEX™-Training sowohl bei uns vor Ort im Klassenraum als auch über das Internet (ILO) von Ihrem Arbeitsplatz oder von zu Hause aus teilnehmen.
Deutsch
Zeitzone MESZ
01.02. ― 05.02.2021 Online Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in Deutsch.
Zeitzone: MEZ
07.06. ― 11.06.2021 Online Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in Deutsch.
Zeitzone: MESZ
11.10. ― 15.10.2021 Online Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in Deutsch.
Zeitzone: MESZ
Dies ist ein FLEX™-Kurs. Alle FLEX™-Kurse sind auch Instructor-Led Online Trainings (ILO). Sie können an einem FLEX™-Training sowohl bei uns vor Ort im Klassenraum als auch über das Internet (ILO) von Ihrem Arbeitsplatz oder von zu Hause aus teilnehmen.
Schweiz

Zur Zeit sind keine Termine verfügbar.  Fragen Sie an via info@flane.ch.

Deutschland
01.02. ― 05.02.2021 Frankfurt Dies ist ein FLEX™-Kurs in Deutsch.
Zeitzone: MEZ
12.04. ― 16.04.2021 Münster
07.06. ― 11.06.2021 Hamburg Dies ist ein FLEX™-Kurs in Deutsch.
Zeitzone: MESZ
26.07. ― 30.07.2021 Berlin
06.09. ― 10.09.2021 Stuttgart
11.10. ― 15.10.2021 Düsseldorf Dies ist ein FLEX™-Kurs in Deutsch.
Zeitzone: MESZ
29.11. ― 03.12.2021 München