> > > 10965

IT Service Management with System Center Service Manager (10965)

Kursbeschreibung Kurstermine Detaillierter Kursinhalt
 

Kursüberblick

This five-day course will provide students with the key knowledge required to deploy and configure System Center 2016 Service Manager. Using hands-on labs, students will learn the following:

  • Where Service Manager sits within the System Center 2016 product.
  • What business and technical needs Service Manager is designed to meet.
  • How Service Manager aligns itself to ITIL and MOF.
  • How to architect and implement a System Center 2016 Service Manager deployment.
  • How to upgrade an existing Service Manager 2012 R2 environment to System Center 2016.
  • How to customize System Center 2016 Service Manager to be in line with corporate standards.
  • How to configure Incident and Problem Management.
  • How to configure Activity, Change and Release Management.
  • How to configure Service Requests.
  • How to configure Service Level Management.
  • How to customize the Self-Service Portal.
  • How to configure Reporting and Analysis.
  • How to troubleshoot Service Manager and perform disaster recovery.
  • How to create customized Service Manager forms.

Zielgruppe

This course is intended for cloud and datacenter administrators who are new to System Center 2016 Service Manager and are responsible for deploying, configuring and operating it in their cloud or datacenter. This course is also intended for Cloud and datacenter administrators who are already familiar with Service Manager and want to upgrade their skills to include the new features found in System Center 2016 Service Manager.

Voraussetzungen

  • Working knowledge of Windows Server 2012 R2 and Windows Server 2016.
  • Working knowledge of SQL Server 2012 and SQL Server 2014.
  • An understanding of the IT management processes that are included with ITIL and MOF.

Kursziele

After completing this course, students will be able to:

  • Describe Service Manager 2016.
  • Upgrade to Service Manager 2016.
  • Install Service Manager 2016.
  • Describe Service Manager usage cases.
  • Configure base settings in Service Manager 2016.
  • Configure Incident and Problem Management.
  • Configure Activity, Change, and Release Management.
  • Configure and Manage Service Requests.
  • Automate business processes with Service Manager and Orchestrator.
  • Configure Service Level Management.
  • Customize the Self-Service Portal.
  • Use Reports and Analyze Data in Service Manager.
  • Perform advanced troubleshooting and disaster recovery in Service Manager.
  • Customize Service Manager Forms.

Kursinhalt

  • Service Management Overview
  • Installing System Center 2016 Service Manager
  • Key Concepts and Features
  • Configuring Service Manager for Your Environment
  • Populating the Service Manager CMDB using Connectors
  • Managing Incidents and Problems
  • Managing Changes and Releases
  • Configuring and Managing the Service Catalog
  • Automating Business Processes with Orchestrator
  • Configuring Service Level Management
  • Using Reports and Analyzing Data in Service Manager
  • Advanced Troubleshooting and Disaster Recovery
  • Creating Forms and Items in Service Manager Using the Service Manager Authoring Tool

Comments

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited
The ITIL® Accredited Examination Institute logo is a trade mark of AXELOS Limited

Classroom Training
Modality: C

Dauer 5 Tage

Preis (exkl. MwSt.)
  • Schweiz: Fr. 3.840,-
  • Deutschland: 2.590,- €
  • SA Voucher: 5
inkl. Verpflegung
Verpflegung umfasst:

  • Kaffee, Tee, Saft, Wasser, Cola
  • Gebäck und Süssigkeiten
  • Frisches Obst
  • Mittagessen in einem der naheliegenden Restaurants

Gilt nur bei Durchführung durch Fast Lane. Termine, die von unseren Partnern durchgeführt werden, beinhalten ggf. ein abweichendes Verpflegungsangebot.


Termine und Buchen
E-Learning MOC on Demand
Modality: P
Preis (exkl. MwSt.)
  • Schweiz: Fr. 899,-
  • Deutschland: 799,- €
  • SA Voucher: 5
E-Learning kaufen
Microsoft MOC On-Demand, die Alternative zum Klassenraumkurs!

Klassisches MOC On-Demand und weitere Zusatzoptionen

MOC On-Demand Angebote anzeigen
 
Zum Buchen bitte auf den Ortsnamen klicken Kurstermine
Mit der nächsten Buchung wird dieser Termin zu einem Garantietermin.
Dies ist ein FLEX™-Kurs. Sie können an einem FLEX Training sowohl bei uns vor Ort im Klassenraum als auch über das Internet von Ihrem Arbeitsplatz oder von zu Hause aus teilnehmen.
Schweiz
28.01. - 01.02.2019 Zürich
11.03. - 15.03.2019 Zürich
09.09. - 13.09.2019 Zürich
FLEX™ Training

Please see below our alternative, English language, FLEX™ course option

18.03. - 22.03.2019 FLEX™ Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in englisch.
Zeitzone: Europe/London
22.07. - 26.07.2019 FLEX™ Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in englisch.
Zeitzone: Europe/London
25.11. - 29.11.2019 FLEX™ Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in englisch.
Zeitzone: Europe/London
Deutschland
14.01. - 18.01.2019 Frankfurt
04.02. - 08.02.2019 Münster
11.03. - 15.03.2019 München
08.04. - 12.04.2019 Hamburg
13.05. - 17.05.2019 Düsseldorf
17.06. - 21.06.2019 Berlin
08.07. - 12.07.2019 Stuttgart
29.07. - 02.08.2019 Frankfurt

Fast Lane Flex™ Classroom Ist der für Sie passende Termin oder Ort nicht dabei? Wir bieten Ihnen noch weitere FLEX™ Classroom Trainingstermine an!

Europa
Grossbritannien
18.03. - 22.03.2019 FLEX™ Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in englisch.
Zeitzone: Europe/London
22.07. - 26.07.2019 FLEX™ Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in englisch.
Zeitzone: Europe/London
25.11. - 29.11.2019 FLEX™ Training Dies ist ein FLEX™-Kurs in englisch.
Zeitzone: Europe/London
Mittlerer Osten
Katar
28.04. - 02.05.2019 Doha Kurssprache: englisch
Vereinigte Arabische Emirate
28.04. - 02.05.2019 Dubai Kurssprache: englisch Dieser Termin wird von iTLS durchgeführt.
27.10. - 31.10.2019 Dubai Kurssprache: englisch Dieser Termin wird von iTLS durchgeführt.
Afrika
Ägypten
05.05. - 09.05.2019 Kairo Kurssprache: englisch
27.10. - 31.10.2019 Kairo Kurssprache: englisch
 

Cookies verbessern unsere Services. Durch die Benutzung unserer Website erklären Sie sich mit unserer Verwendung von Cookies einverstanden.   Verstanden.